معرفی 3 تا از بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس در ایران

معرفی 3 قالب وردپرس فروشگاهی

وقتی صحبت از راه اندازی یک سایت فروشگاهی می شود، یکی از بهترین گزینه های پیش رو طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس است. یکی از دلایل این امر این است که هزینه طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس نسبت به طراحی و برنامه نویسی اختصاصی ارزانتر است. دلیل دوم این است که مدت زمان پیاده سازی سایت با وردپرس کمتر از حالتی است که سایت فروشگاهی از پایه نوشته شود. معمولا یک سایت فروشگاهی با وردپرس در کمتر از 15 روز راه اندازی و آماده کار می شود.

البته این نکته نباید فراموش شود که انتخاب قالب فروشگاهی وردپرس در کارایی، هزینه و مدت زمان طراحی سایت فروشکاهی با وردپرس تاثیر گذار است. در این مقاله قصد داریم بهترین قالب های فروشگاهی وردپرسی در مارکت ایران را مورد بررسی قرار دهیم. البته در این بررسی قالب های فروشگاهی ساخت ایران را مورد بررسی قرار نداده ایم. قالب های فروشگاهی ساخت ایران در یک مطلب جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

 

دموی قالب وودمارت

قالب فروشگاهی وردپرس وودمارت Woodmart

قالب وودمارت پرفروش ترین قالب فروشگاهی در مارکت های ایرانی مانند راست چین و ژاکت است. قالب وودمارت در هر کدام از این سایتها بیش از 21 هزار فروش تا این لحظه داشته است. امکاناتی که این قالب در اختیار طراح سایت قرار می دهد باعث شده تقریبا هر نوع فروشگاه اینترنتی اعم از فروش محصولات فیزیکی، دانلودی، خدمات یا رزرو با این قالب قابل پیاده سازی باشد.

پشتیبانی از المنتور و ویژوال کامپوزر

قالب Woodmart از المنتور و ویژوال کامپوزر پشتیبانی می کند. ویجت های اختصاصی این قالب در هر دو این صفحه ساز ها قالب استفاده هستند. گوناگونی دموهایی که با این قالب ساخته شده اند نشانگر این است که هر نوع سایت فروشگاهی را با استفاده از این قالب در صفحه سازهای المنتور و ویژوال کامپوزر می توان پیاده سازی کرد.

سربرگ ساز اختصاصی

قالب وودمارت دارای یک سربرگ ساز است که به شما این امکان را می دهد از ویجتهای مخصوص این قالب که برای سربرگ طراحی شده اند استفاده کنید. با استفاده از این سربرگ ساز میتوانید به صورت کشیدن و رها کردن ( Drag & Drop) سربرگ را به راحتی در نسخه های موبایل و دسکتاپ طراحی کنید.

پشتیبانی از چند فروشندگی

قالب وودمارت (Woodmart) از افزونه های چندفروشندگی یا مارکت پلیس مانند دکان پشتیبانی می کند و شما می توانید فروشگاه خود را به یک مارکت پلیس تبدیل کنید.

طراحی جداگانه برای نسخه موبایل

یکی از ویژگی های خوب قالب وودمارت طراحی جداگانه برای موبایل است. این قالب کاملا ریسپانسیو است و طراحی خوبی برای موبایل دارد. طراحی برای موبایل و واکنشگرا بودن قالب زمانی مهم می شود که بدانید معمولا بیش از 70 درصد بازدیدکنندگان یک سایت از موبایل استفاده می کنند.

طراحی اختصاصی صفحه محصول

در قالب وودمارت با استفاده از صفحه ساز المنتور این امکان را دارید که صفحه محصول را به طور اختصاصی طراحی کنید. ویجت های مرتبط با صفحه محصول در المنتور به شما کمک میکند صفحه محصول را طوری طراحی کنید که تکراری نباشد و قالب اختصاصی خود را در صفحه محصول پیاده سازی کنید. این قابلیت را می توانید در برخی از دموهای قالب مشاهده کنید. در این دموها می توانید ببینید که صفحه محصول شباهتی به صفحات محصولی که تا الان در سایر سایتهای فروشگاهی دیده اید ندارد.

این قالب در بسیاری از سایتهای فروش قالب و افزونه ایرانی وجود دارد. قالب وودمارت بیش از 25 دمو در سایت ژاکت دارد و بیش از 73 دمو در سایت راست چین. سایت راست چین این قالب را به همراه امکانات اضافی و اپلیکیشن عرضه میکند که در نسخه اورجینال وجود ندارند.

 

قالب فروشگاهی وردپرس فلت سام

قالب فروشگاهی وردپرس فلت سام Flatsome

دومین قالب پرفروش در ایران (در بین قالبهای ترجمه شده و خارجی) قالب فلت سام است. جالب است بدانید قالب Faltsome در سایت themeforest پرفروش ترین قالب فروشگاهی است و با فاصله بسیار زیاد از قالب وودمارت در رتبه اول فروش قرار دارد.

دارای صفحه ساز اختصاصی UX Builder

قالب فلت سام از صفحه ساز اختصاصی خود استفاده میکند. ویجت های مخصوص این قالب فقط در این صفحه ساز قابل استفاده هستند. شاید در ابتدای کار با این صفحه ساز نتوانید به راحتی کار با المنتور از آن استفاده کنید. ولی پس از چند روز کار با این صفحه ساز متوجه خواهید شد امکانات خوبی برای طراحی صفحه در اختیار شما می گذارد.

سربرگ ساز ویژه

قالب Flatsome دارای سربرگ ساز ویژه ایست که به شما امکان می دهد سربرگ خود را به راحتی طراحی کنید. این سربرگ ساز از قابلیت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) استفاده می کند و ویجت های خوبی برای استفاده در سربرگ ارائه می دهد.

این نکته را هم در نظر بگیرید که پنل تنظیمات قالب فلت سام در قسمت سفارشی سازی سایت قرار دارد و قالب فلت سام مانند وودمارت پنل تنظیمات جداگانه ندارد. با استفاده از این قابلیت سفارشی سازی، شما می توانید تغییر تنظیمات سایت را به صورت زنده روی سایت تماشا کنید.

پشتیبانی از چند فروشندگی

ما در معرفی قالب فلت سام در سایت راست چین و ژاکت، چیزی در مورد پشتیبانی یا سازگاری با افزونه های چند فروشندگی پیدا نکردیم. در دموها نیز از افزونه های چند فروشندگی مثل دکان استفاده نشده است. به نظر میرسد این قالب با افزونه دکان سازگار است و می توانید از آن در سایت خود استفاده کنید.

طراحی واکنشگرا برای نمایش سایت در موبایل

قالب فلت سام برای نمایش در موبایل بهینه شده است. به خوبی در موبایل و تبلت نمایش داده میشود. هنگام تغییر تنظیمات در بخش سفارشی سازی میتوانید سایت را در حالت موبایل و تبلت ببینید و به صورت پیش نمایش زنده تنظیمات را انجام دهید. صفحه ساز این قالب نیز از نمایش صفحه در موبایل در هنگام طراحی پشتیبانی می کند.

طراحی اختصاصی صفحه محصول در قالب فلت سام

همانند قالب وودمارت، قالب فروشگاهی Flatsome نیز این امکان را به شما می دهد طرح صفحه محصول را به دلخواه خود و با استفاده از صفحه ساز اختصاصی خود قالب تغییر دهید. سفارشی سازی صفحه محصول به دلخواه خود شما باعث می شود صفحه معرفی محصول متفاوتی نسبت به سایر سایت ها داشته باشید.

دارای بیش از 300 طرح از پیش ساخته شده

از نسخه 3.4 به بعد قالب فلت سام Flatsome Studio به این قالب اضافه شده است. فلت سام استودیو یک کتابخانه از طرح های پیش ساخته می باشد که میتوانید از آنها در صفحات خود استنفاده کنید.

قالب فلت سام بیش از 20 دمو در ژاکت و 20 دمو در راست چین که می توانید آنها را مشاهده کنید و از قابلیت هایی که قالب دارد مطلع شوید.

 

قالب فروشگاهی وردپرس فلت سام

قالب فروشگاهی وردپرس مارت فیوری Martfury

قالب مارت فیوری یکی از بهترین قالبها برای راه اندازی سایت چند فروشندگی یا مارکت پلیس است. البته که این قالب برای ساخت سایت فروشگاهی معمولی نیز بسیار مناسب است.

پشتیبانی از صفحه ساز المنتور و ویژوال کامپوزر

قالب Martfury از دو صفحه ساز محبوب المنتور و ویژوال کامپوزر پشتیبانی می کند. ویجت های اختصاصی این قالب فروشگاهی هم در المنتور و هم در ویژوال کامپوزر قابل استفاده هستند.

پشتیبانی از چندفروشندگی یا مارکت پلیس

قالب مارت فیوری به طور کامل از دکان و سایر افزونه های چندفروشندگی مانند WCMP و WCVendors پشتیبانی می کند. در دموهای موجود در سایت راست چین و ژاکت نیز می توانید قابلیت چند فروشندگی را بررسی کنید. بدون شک این قالب برای چند فروشندگی بهتر از سایر قالبهای فروشگاهی در وردپرس است.

 صفحات بهینه برای نمایش در موبایل

قالب Martfury با طراحی و ساختار جداگانه ای که برای نمایش در موبایل در نظر گرفته، خرید از طریق موبایل را بسیار راحت کرده است. این قالب کاملا ریسپانسیو است و به خوبی در موبایل و تبلت نمایش داده می شود.

وجود چند طرح مختلف برای سربرگ و صفحه محصول

بر خلاف دو قالب قبلی، قالب فروشگاهی مارت فیوری سربرگ ساز ندارد. شما از بین طرح های موجود برای سربرگ یکی را انتخاب کرده و سپس شروع به شخصی سازی آن می کنید. البته با وجود تنظیمات مختلف و سفارشی سازی آنها می توانید طرح های مختلفی در سربرگ ایجاد کنید.

همچنین برای صفحه محصول نیز باید از طرح های از پیش تعیین شده استفاده کنید و سپس آنها را شخصی سازی نمایید.

همانند قالب فلت سام، قالب Martfury نیز پنل تنظیمات جداگانه ندارد و از قسمت سفارشی سازی برای پنل تنظیمات استفاده کرده است.

قالب مارت فیوری شش دمو در سایت راست چین و 14 دمو در سایت ژاکت دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *