موارد مهم در طراحی سایت رستوران

اگر شما صاحب رستوران هستید و قصد دارید برای معرفی رستوران، رزرو آنلاین غذا و نمایش منوی رستوران سایت راه اندازی کنید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی در مورد طراحی سایت رستوران به شما ارائه دهیم.

لزوم طراحی سایت رستوران

اصلا چه لزومی دارد که سایت رستوران طراحی شود؟ شما به عنوان مدیر رستوران باید از همه راه هایی که باعث میشود رستوران شما بین مشتریان و مردم دیده شود، استفاده کنید. طراحی سایت رستوران یکی از این راه هاست که باعث جذب مشتریان جدید می شود. فرض کنید یکی از مشتریان شما رستوران را به یکی از نزدیکان یا دوستان خود معرفی می کند. در بسیاری از موراد اولین کاری که آن شخص می کند، جستجوی نام رستوران شما در گوگل است. اگر طراحی سایت رستوران شما اصولی انجام شده باشد، اولین سایتی که در نتایج جستجو دیده می شود، سایت شماست.

بنابراین با داشتن سایت، شما رستوران خود را آنگونه که می خواهید به مشتریان معرفی می کنید. این موضوع تاثیر مثبتی در انتخاب رستوران شما از طرف کسانی دارد که تا به حال رستوران را از نزدیک ندیده اند.

طراحی سایت رستوران شامل چه مواردی است؟

مهمترین موضوع در طراحی سایت رستوران این است که رستوران به بهترین شکل ممکن معرفی شود. وجود تصاویر متنوع و با کیفیت از فضای بیرون و داخل رستوران، تصاویر غذاها، تصاویر آشپزخانه و افزاد شاغل در رستوران می تواند بسیار مفید باشد.

تاریخچه رستوران و اطلاعات تماس شامل تلفن، شبکه های اجتماعی و صد البته آدرس رستوران و لوکیشن آن در نقشه باید در طراحی سایت رستوران در نظر گرفته شوند.

مورد مهم بعدی منوی غذاهای رستوران است. در منوی غذای رستوران باید تصاویر با کیفیت از غذاها و نوشیدنی های موجود در رستوران به همراه توضیحات کامل وجود داشته باشد. برای هر یک از غذاها میتوان یک صفحه مجزا ایجاد کرد و در آن به طور مفصل در مورد غذا و نحوه سرو آن در رستوران صحبت کرد.

تا اینجای کار طراحی سایت رستوران در دسته طراحی سایت شرکتی قرار میگیرد. چون فقط به معرفی رستوران و غذاهای آن پرداخته ایم.

در صورتی که بخواهید قابلیت رزور آنلاین غذا را به سایت رستوران خود اضافه کنید، سایت شما یک سایت فروشگاهی خواهد شد. در این صورت قیمت غذاها باید مشخص باشد، موجودی هر غذاها نیز باید تعیین شود. پیشنهاد میشود درصدی از موجودی  غذای رستوران را به سایت اختصاص دهید تا مطمئن باشید افرادی که به صورت آنلاین و از سایت غذا رزور می کنند با مشکل عدم موجودی مواجه نشوند. قابلیت ورود و ثبت نام با موبایل و ایمیل، قابلیت پرداخت آنلاین و پرداخت در محل نیز از دیگر مواردی است که در طراحی سایت رستوران و رزرو آنلاین غذا باید وجود داشته باشد. با رعایت این موراد می توانیم بگوییم سایت شما در دسته طراحی سایت فروشگاهی قرار خواهد گرفت.

طراحی سایت منوی غذای دیجیتالی رستوران برای موبایل

طراحی سایت منوی غذای رستوران برای موبایل با صفحه منوی غذا در سایت معرفی رستوران متفاوت است. کاربرد سایت منوی غذای رستوران برای موبایل به این صورت است که شما آدرس سایت منوی غذای رستوران را به صورت کیوآرکد QR Code روی میزها قرار می دهید. مشتریان با اسکن کردن این کد در موبایل خود وارد سایت منوی رستوران شده و قیمت ها و توضیحات غذاهای رستوران را مشاهده کرده و سفارش خود را در رستوران ثبت می کنند. دقت کنید که این سایت در واقع یک منوی غذای دیجیتالی برای رستوران شماست. قابلیتهایی که در طراحی سایت رستوران استفاده شده است در این منوی دیجیتال وجود ندارد (مانند رزرو آنلاین، معرفی کامل رستوران و …). از قابلیتهای اصلی منوی غذای دیجیتالی رستوران این است که غذاهای رستوران به صورت دسته بندی شده و توضیحات کوتاه نمایش داده میشوند و به خاطر افزایش سرعت پیمایش منو، با کلیک روی هر غذا اطلاعات و تصویر آن به صورت پاپ آپ (مُدال) در همان صفحه نمایش داده شده و کاربر میتواند با سرعت بیشتر منوی غذای دیجیتالی را مرور کند. برای درک بیشتر این موضوع تصویر زیر را ببینید:

سایت منوی غذای دیجیتالی رستوران

برای دیدن و بررسی پیشنمایش کامل سایت منوی دیجیتال رستوران کلیک کنید

طراحی سایت رستوران با وردپرس انجام شود یا برنامه نویسی اختصاصی؟

پیشنهاد می شود طراحی سایت رستوران خود را با وردپرس انجام دهید. همه مواردی که در بالا گفته شد با وردپرس بدون کدنویسی قابل پیاده سازی هستند. تنها در صورتی که روند خاصی در رزرو آنلاین غذا دارید که با وردپرس قابل پیاده سازی نیست، می توانید از طراحی و کد نویسی اختصاصی استفاده کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که طراحی سایت اختصاصی هزینه بیشتری نسبت به طراحی سایت با وردپرس دارد. تغییر طرح صفحات بدون کمک طراح سایت امکان پذیر نیست و معمولا برای ایجاد تغییرات باید به طراح سایت مراجعه کنید. از طرفی در طراحی سایت رستوران اختصاصی، طراح هیچگونه محدودیتی در طراحی ندارد و امکان پیاده سازی هر نوع طرح و کدی وجود دارد، در حالی که در طراحی سایت رستوران با وردپرس بدون کدنویسی شما محدود به استفاده از امکانات وردپرس و صفحه سازهای موجود هستید.

اکثر سایت های رستورانی با وردپرس قابل پیاده سازی است. بنابراین نگران استفاده از وردپرس در طراحی سایت نباشید و از امکانات بی نظیر وردپرس و صفحه سازهای آن در طراحی سایت رستوران استفاده کنید.

سفارش طراحی سایت رستوران

شرکت های زیادی در سطح اینترنت وجود دارند که می توانند طراحی سایت رستوران شما را انجام دهند. آنیل طراح با تیم مجرب و خلاق خود، سایت رستوران شما را به زیباترین شکل ممکن طراحی می کند. کافی است فرم زیر را پر کرده و برای ما ارسال کنید. کارشناسان ما جهت ارائه مشاوره رایگان با شما تماس خواهند گرفت.

این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *